Bugün - 15 Kasım 2018 Perşembe
Foto Galeri
Video Galeri
Künyemiz
Üye İşlem
 Bize Ulaşın
www.finikeakdeniz.com.tr Logo
FİNİKE
FİNİKE SPOR
DEMRE
KUMLUCA
ANTALYA
GÜNCEL
Antalya 27°°C
  
Yazar Detayları

Asya TOKMAK

Asya TOKMAK - RÖPORTAJ

RÖPORTAJ
Yazı Tarihi: 20 Mart 2013 Çarşamba

 

“Günde ortalama 1000 hastaya poliklinik 105 yatağı ile de klinik tedavi veren iyi bir, bölge ve ilçe hastanesi konumundadır.”

 

FİNİKE DEVLET HASTANESİ

 

 

Yapılan son çalışmalarla adından sıkça söz ettiren ve Sağlık Bakanlığı’nın yeniden yapılanma çerçevesinde, gerçekte de yeniden yapılanmaya çalışan Finike Devlet Hastanesi Başhekimi Uzm. Dr. Abdullah KONAK, sorularımı samimi ve içtenlikle cevapladı.

 

Sayın KONAK, söyleşimize geçmeden önce sizi biraz tanıyalım istiyorum. Hem özel yaşam, hem de Finike Devlet Hastanesi Başhekimi Uzm. Dr. Abdullah KONAK’ı bize biraz anlatabilir misiniz? Yönetim anlayışınızı da unutmayarak…

 

Evli ve üç çocuk babası, enerjik, yerinde duramayan bir yapı ve dinamizme sahip, hayata işe ve yönetime işlevsel ve pratik çözümler üreten ama en önemlisi kendini hizmet alan insanların yerine koyabilen yani empati yapabilen bir yapıya sahip mütevazı ve çözüm odağı olmak isteyen bir kişi…

 

Empati yapabilen bir hekim olmanız hastalar için oldukça sevindirici diye düşünüyorum. Finike Devlet hastanesi olarak ilçe hastaneleri içerisinde, iyi ve kaliteli hizmet veren hastanelerden biri konumundasınız. Ortalama olarak günlük yatak ve poliklinik sayınız nedir? 

 

Poliklinik sayımız ‘1000-1300’ arasında değişmektedir. Günübirlik yatışlarla günlük ortalama 20-30 hasta yatışı ve çıkışı yapılmaktadır. Ortalama günlük ‘70-80’ hasta yatmaktadır.

 

Yatak kapasitenizin 105 olduğunuzu söylüyorsunuz peki doluluk oranınız nedir?

 

Ocak ayı için % 65 olarak gerçekleşti. Şubat ayı % 64 oranında. Yani geçen yılın ortalamasından yaklaşık % 50 daha fazla yatış sağladık.

 

Yüzde elli artış büyük bir başarı sayın KONAK. Finike Devlet Hastanesi’ni diğer ilçe hastanelerden farklı kılan, ayrıcalıklı hizmetleriniz nelerdir? Biraz da bu hizmetlerden bahsedelim ne dersiniz?

 

Biz tamamen hasta odaklı düşünmekte ve hasta memnuniyetini ilk hedef olarak görmekteyiz. Bu nedenle yönetime geldiğimizde tüm hastalar bir koridorda muayene olmak için beklerken, şu an yeni açılan iki koridorla birlikte üç koridora yayılarak ayakta bekleme işini çözdük. Taburcu olan ve muayene olan hastalar arasında haftalık olarak tesadüfi olarak seçilen hastaları, telefonla arayarak hastanedeki hizmeti değerlendirip eksikliklerimizi ve hastaların hangi konudan memnun olduklarını değerlendirip geleceği planlıyoruz. Artık her şeyin teknoloji endeksli olduğunu düşündüğümüzden göreve geldikten sonra teknolojik olarak gücümüzü artırmak için emg, eswl, kemik dansitometri, endoskopik ameliyat seti, panaromik röntgen, en modern fizik tedavi aletleri, skopi, ultrason alarak hizmeti modernize etme yolunda önemli adımlar attık. Talasemi Merkezi’ni yeniden düzenledik, acile 70 m2 ek alan yaparak hizmetin kalitesini artırdık, 100 m2 fizik tedavi alanı inşa ettik. Ameliyathaneyi modernize ettik ve tüm bunları 3 ay gibi kısa bir sürede yaptık.

 

Şu ana kadar, biliyorum Kasım 2012 den itibaren göreve başladınız. Hastane yönetimi; başhekimliği olarak yapılan yeni çalışmaların; ürettiğiniz yeni değerlerin altyapının, donanımın değerlendirmesini yapabilir misiniz? göreve başladığınızda hedefleriniz nelerdi?... Bu hedeflerin ne kadarını gerçekleştirebildiniz? Bizimle paylaşabilir misiniz?

 

Bir önceki soruda açıkladığım gibi alt yapı ve donanımı büyük oranda çözdük. Göreve açıkçası bir hedefle gelmedim. Tek düşüncem bir Finikeliden daha Finikeli olacağım ve onlara hizmetin en iyisini vereceğimdi ve bunu da başarmak için elimden geleni yaptım ve yapmaya devam edeceğim.

 

Son zamanlarda basından takip ettiğim kadarıyla yapılan değişikliklerle ve anlattıklarınızla hasta ve çalışan memnuniyetine yönelik hizmet kalitesini arttırmaya çalışmanızın aynı zamanda beni de çok mutlu ettiğini bilmenizi isterim. Bahsettiğiniz hizmetlerin dışında,  uyguladığınız başka hizmetler de var sanıyorum…

 

Talasemi, Kan Nakil ve Eğitim Merkezi’ni yeniledik. Muhtar ve imamlarla yaptığımız toplantılarla ‘Evde Sağlık Hizmetlerini’ geliştirdik. Sadece reçete yazan bir kurum olmak değil, halkla iç içe ve onlarla birlikte geleceğe yürüyen bir kurum olmak istiyoruz ve ona göre hareket ediyoruz. Bu süreçte 40 olan evde bakım hasta sayımız 110’a yükseldi.

 

Görüyorum ki çalışmalarınızın ve hizmetlerinizin çoğu hasta ve memnuniyeti odaklı aynı zamanda,  dolayısıyla bu yaklaşımınızın Hasta hakları açısından yürüttüğünüz tüm çalışmalara ivme kazandırdığını ve bu çalışmalara yansıdığını düşünüyorum. Hasta hakları çalışmalarınızla ilgili de bilgi verebilir misiniz?

 

Hasta Hakları odasını hastanede her hastanın rahatça ulaşabileceği merkezi bir yere aldık. Her şikayeti titizlikle ve bizzat başhekim yardımcımızla birlikte değerlendirdik. Zaten çalışanlar ve hastalar mutlu olduğu için müracaatlar oldukça azaldı.

 

Tüm bu açıklamalarınız bana kalite çalışmalarını da hatırlattı, kısa bir açıklamayla hastanenizde yapılan kalite çalışmalarının yansımalarını vatandaş nasıl algılıyor. Memnuniyet düzeyi ne durumda? Geri bildirimleri ne kadar önemsiyorsunuz?

 

Belirli dönemlerde açtığımız şikayet ve öneri kutularından görüyoruz ki memnuniyet oldukça fazla. Memnuniyet için teşekkür yazısı gönderdiğimiz personel sayısı her geçen gün artıyor. Bu da bizi memnun ediyor tabi ki…

 

Biliyorsunuz ki, verilen hizmetlerin kalitesinin arttırılmasında, kurum kültürünün oluşturulmasında ve mesleki gelişim ihtiyaçlarının karşılanmasında,  verilen eğitimler çok önemli.  Hastanenizde yapılan eğitimlerden bahsedelim mi biraz da…

 

Hastaneye yeni gelen her personeli hemen eğitime alıyoruz ve ona hastanenin genel politikası ve yönetimin olaylara nasıl baktığını anlatılarak sisteme entegrasyonunu sağlıyoruz. Belirli aralıklarla tüm personeli eğitime vererek kaliteyi hep aynı seviyede tutulmaya çalışıyoruz.

 

 

Hastane olarak teknolojik gelişmeleri sürekli takip edebiliyor musunuz? Yeni alınan teknolojilerle ilgili eski ve yeni durumu; verimlilik, memnuniyet yönünden de değerlendirme yapabilir misiniz?

 

Hasta sayısı ve hastanenin gelirinde yukarı doğru olan ivme herkesin memnuniyetinin en iyi göstergesi. Hasta sayımız günlük ortalama 550’lerden 1000 rakamına ulaştı.  Yatak doluluk oranımız yukarıda belirttiğim gibi % 50 oranında arttı.

 

Gelecekte gerçekleştirmeyi düşündüğünüz başka projeleriniz de var mı?

 

Benim yaklaşık 10 adet patentli ürünüm var. Yani her zaman yeni bir şey kafamda vardır ve sırası geldikçe uygulanacaktır.

 

Unutmadan sorayım Finike Devlet Hastanesi ne zaman daha modern bir binaya kavuşacak. Yer olarak konumu ne zaman değişecek.

 

Zannediyorum bu yıl içerisinde temel atılır ve 2016 gibi yeni binamızda hizmet verebiliriz.

 

Yeni hastanenin en kısa zamanda bitirilmesini dileyerek, başka bir şey daha sormak istiyorum. Biliyorsunuz ki Finike’de bir ‘yat limanı’ var ve onlarca yabancı burada yaşıyor.  Sizden hizmet alan hastaların çoğu da yabancı. Bu durum bir problem yaratıyor mu? Yada şöyle sorayım siz, hastane olarak neler yapıyorsunuz ve yabancılar çok kolay bir şekilde her türlü sağlık sorunlarını rahatlıkla halledebiliyorlar mı hastanenizde?

 

Hastanemiz herkese eşit hizmet vermek için elinden geleni yapmaktadır. Yabancı dil bilen ve yabancı sigortalarla iletişim kurabilecek personellerimiz vardır. Ben de yaklaşık 8 yıl turizm hastanesinde çalıştım. Bu nedenle yabancıların sorunlarını en iyi ben bilirim diyebilirim.

 

Tabii burada yaşayan yabancılar için bu bir şans diyebiliriz.  Söyleşimizi bitirirken sorayım istiyorum. Türkiye’nin en uzun sahillerinden birine sahip ve en iyi yetiştirilen portakal diyarı Finike’de Başhekim olarak çalışıyorsunuz. Deniz, güneş, bol taze sebze ve meyveye kolaylıkla ulaşabiliyorsunuz.

 

Bir hekim olarak söyleyebilir misiniz? “Sağlıklı Yaşamak” için neler yapabiliriz. Bizlere verebileceğiniz pratik tavsiyeleriniz neler olabilir?   

 

Fast food dan uzak durun ve doğayla barışık olun yeter….

 

Doğayı çok seven ve fast foodtan uzak duran biri olarak,  çok çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bu kıymetli bilgiler için ayrıca da bu keyifli, sıcak söyleşi için. Yapılan tüm çalışmaların ve hizmetlerin iyi bir ekip işi olduğunu biliyorum.  Çalışma arkadaşlarınızın da çok başarılı olduğunu… Size ve şahsınızda tüm ekip arkadaşlarınıza, tüm çalışanlarınıza başarılar dileyerek tekrar teşekkür ediyorum.


http://c1303.hizliresim.com/17/n/l843h.jpg

 

 
İletişim E-Posta: asya2005@yahoo.com - Telefon: Okunma Sayısı: 1455
 
Yorumlar
*** Yorum Yaz
Bu yazıya hiç yorum yapılmamış, ilk yorumu siz yapın.

Diğer Yazıları

BAHARA KARIŞMA
RÖPORTAJ
EN BÜYÜK MACERA
YUVA
VAZGEÇMEK MUTLULUKTUR
HADDİMİZİ BİLMEYE NE DERSİNİZ?
Yakın Tehlike
EYLÜL...
SÖĞÜT CUMASI YAYLASI
BÜYÜLÜ SAHTELİK
KEŞİŞ, KADIN VE KAYBOLAN HÜCRELER
KUM TANELİ ZAMAN
YAŞAMI KULLANMA KILAVUZU
İNSANSI OLMA ÖZGÜRLÜĞÜ
ZEYTİNYAĞLI YİYEMEM AMAN
LİKYA OTEL
NE ZAMAN İYİ GİYİNİRİZ
DEĞERLER VE DOĞRULAR
“VANYA DAYI”
KAVANOZ
YOKSULLUK BİR SEÇİMDİR
GÖREN ELLER…
DİZİLERİMİZİ YÖNLENDİREN HAYATLARIMIZ
MUTLULUK YANIBAŞIMIZDA
"KİFAYETSİZ MUHTERİSLER"
"BYE", "OKEY"
ERKEN YAŞAMIŞ FENİKELİLER, GEÇ KALMIŞ FİNİKELİLER...
MADAM BUTTERFLY
DAFNİYE SEVGİLERİMLE
SARI SONBAHAR...
YAZMAK, KONUŞMAK, DİNLEMEK, OKUMAK...
YÜKSEK KAYALIĞIN YANINDAKİ YER
ASKIDA EKMEK...
GÜNEŞTE KURUTULAN KABAKLAR
Diğer Yazarlar

FİNİKE’YE KYK YURDU YAPILMALI
BEN DE BÖYLE YAPTIM, ŞULE YAYINLARI
Finike Küçük, İnsanları Büyük Bir İlçe
KADINSAN BİR KADINLIĞINI BİL!
31 MART 2012 ESKİ GÜNLER
TURİZM MAĞAZACILIĞI ve FİNİKE
MADDİYAT MANEVİYATI HAPSEDERSE
HOŞGELDİN RAMAZAN.....
KAYNAR KAZANDA
BAHARA KARIŞMA
İhale İlanları

Yazarlar 
Hava Durumu ( Antalya )
Bugün
19°°C - 27°°C
Salı
20°°C - 26°°C
Çarşamba
20°°C - 26°°C
Perşembe
20°°C - 25°°C
Namaz Vakitleri ( Antalya )

İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
03:5305:3513:0116:4920:1621:49

28 Mayıs 2018 Pazartesi
Tarihte Bugün
1983 - Kuzey Kıbrıs Türk Cumhiriyeti'nin Kurulması
1988 - Filistin Devleti'nin Kurulması
1921 - Hassa'nın (Hatay) Kurtuluşu
2006 - Güney Rüzgarlarının Esmeye Başlaması
Bizi Facebook'ta takip edin
 
Günün Sözü
Evlat kokusu, cennet kokusudur.
(Hz. Muhammed)
Arşiv Arama
Anasayfa
Site Haritası
Sitenize Ekleyin
RSS Kaynağı
Hakkımızda
Künyemiz
Facebook
Twitter
Bize Ulaşın
Copyright ©2013 - Tüm hakları saklı tutulmaktadır.
Bu sitede yayınlanan tüm resim, materyal ve içeriğin telif hakları tarafımızca saklı olup izinsiz alınıp kullanılamaz.
0,14ms